Eğitim, bireyde istendik yönde davranışlar oluşturma veya istendik olmayan davranışları istendik yönde değiştirme sürecidir. İstendik davranışlar ‘toplum tarafından beklenen ve istenen davranışlar ‘ demektir. Eğitimin amaçlarını bu istendik davranışlar oluşturur. Ve bu istendik davranışları oluşturma sürecinde başrol anne-babaya yani aileye aittir.
Aile, çocuğun eğitiminde ´ilk okul´ olma görevi üstlenir. Çocuk ilköğretim çağına gelene kadar zamanının çoğunu ailenin yanında geçirir ve bu yaşlar henüz bir oyun hamuru gibi şekil verilmeye müsait olan çocuğun eğitiminde önemlidir. Hatta o kadar önemlidir ki çocuğun sonraki yaşamına doğrudan tesir eder. Çoğu istendik ve istenmedik davranışı bu dönemde kazanılır. Aksi takdirde okul çağında ve daha sonraki yaşamında çocuğun istendik yönde eğitilmesi daha zor hale gelir.
Okul öncesi ailede başlayan eğitim okul çağında da devam eder. Ve bu eğitim-öğretim sürecinde ailenin yanında okul da rol oynar. Ancak okulda verilen eğitim, ailede anne-baba tarafından tutarlı bir şekilde pekiştirilmediğinde yapılan iş boşa kürek çekmeye benzer. Buradan da anlaşılabileceği gibi aile eğitimin mihenk taşıdır.
Eğitim ve öğretimi bir bütün olarak düşündüğümüzde eğitimde ailenin yeri daha aşikâr hâle gelir. Ki eğitimsiz öğretimin -bence- bir ehemmiyetinin olmadığını düşündüğümüzde de eğitimin, öğretimin temeli olduğu sonucuna varıyoruz. Ve de temelsiz bir bina er geç yıkılacaktır. Ahlak duygusu gelişmemiş bir doktorun, vicdan sahibi olmayan bir öğretmenin ya da adaletten yoksun bir hakimin ne ailesine ne de topluma bir faydası olacaktır.Buradan özetle şu sonuca varıyoruz: Aile , çocuğun eğitiminde en mühim ve başarıyla bitirilmesi gereken ilk okuldur.
Emrah KALAYCI (Türkçe Öğretmeni)
Adres:
Sayanlar Mah. Yunus Emre Cad. Hasköy/MUŞ
Telefon
05055620738